onsdag 17 december 2008

Hur svårt ska det vara?

På fredag har vi "jullunch" med jobbet och jag har fått för mig att jag absolut ska klä mig i klänning. Eftersom min kroppsform har förändrats de senaste året, behöver jag givetvis inhandla en ny.
Som vanligt har jag lyckats måla upp en bild på hur den ska se ut, men det verkar störtomöjligt att hitta en sådan klänning. Idag plöjde jag och min vän L igenom butik efter butik utan resultat. De flesta klänningar som vi såg var axelbandslösa. Ja, det är skitsnyggt! Men inte på min bleka omuskulösa kropp. Jag får helt enkelt jobba på både brännan och musklerna... kan dock bli lite tight att hnna med innan fredag.
Så det är bara att ge upp min vision och gå på plan B istället, suck!
Hur svårt ska det vara?

1 kommentar:

Tove Kungsholmen sa...

Segt, hur slutade klänningsdramat?

Önskar er en god jul från ett varmt, fuktigt och rätt molningt Florida. Noll julstämning här, ikväll ska vi iaf käka middag på fin restaurang men that's it. Känner mig gladare iaf!

Stor kram