fredag 5 december 2008

Strul med det digitala

I två dagar har vår digitalbox strulat. I morse fick jag nog och kontaktade vår leverantör Telia, fick prata med en trevlig kille som försökte hjälpa oss på alla sätt, efter att vi hade gått igenom alla steg kom han fram till att det var fel på vår digitalbox.
Han erbjöd sig att skicka en ny, men det gick vi inte med på eftersom det skulle ta ca en vecka, den alternativa lösningen blev att vi skulle få hämta ut en ny digitalbox i en Telia-butik.
Vi fick ett ordernummer och han försäkrade sig om att digitalboxen skulle finnas i butiken.
När A besökte butiken visade det sig att den digitalboxen som vi har inte fanns hemma!!!
Så nu ska vi vänta på att Telia skickar en ny digitalbox till oss.
Det innebär en hel vecka utan TV!
Jag som trodde Telia var en trygg och stabil leverantör?! Ack, så fel jag hade.
Ska bli intressant och se om vi får någon kompensation...

1 kommentar:

Tove Kungsholmen sa...

Fan vad segt! Tror tyvärr inte att ni kommer att få ngn kompensation.

Vårt modem har börjat strula och supporten sa i telefon att det bara var att gå till en 3 butik så uppgraderar de till en ny version. Idag var jag i butiken i V-gallerian men om de skulle kunna hjälpa mig var jag tvungen att binda upp mig på ytterligare ett års abonnemang. För att slippa det måste jag gå till butiken på Kungsgatan.

Inte fullt så irriterande som ert men ändå - vi betalar för ngt som inte funkar och så vill de snärja in en på ett år till om man ska få ngn hjälp. Dåligt!