söndag 11 januari 2009

Hjälp, förvirringen är total!

Innan jag blev gravid och framförallt mamma har jag alltid förundrats över alla förvirrade morsor som glömmer allt från att hämta sina barn på förskolan, till att glömma plånboken på ett olämligt ställe.
Idag nådde denna förrvirring som jag förundrats över även mig.
Sedan en lång tid tillbaka var vi bjudna på fika hos våra underbaraste vänner, det var något som jag verkligen sett fram emot, hela gänget skulle ses och det brukar alltid bli förbaskat trevligt.
Som vanligt hade jag lyckats planera in tusen saker som vi skulle hinna med eftersom vi båda var lediga. Men någonstans bland alla "hinna med att göra grejer" måste denna viktiga dejt fallit bort.
När jag står mitt uppe i mitt skidköp på andra sidan stan ringer telefonen, och då är det bara att inse faktum. Vi kommer aldrig att hinna till det som från början var det viktigaste på hela dagen. Frustration!
Får helt enkelt börja uppdatera min outlook trots att jag är mammaledig, för så här kan det inte fortsätta!

1 kommentar:

Tove Kungsholmen sa...

Ingen fara! Iom att det resulterade i att vi blev omnämnda som era underbaraste vänner så var det nästan värt det! Dejt nästa helg istället? Middag då kanske?