tisdag 27 januari 2009

Nu är jag på gång...

Efter 9 månaders långt uppehåll var det äntligen dags för det första träningspasset. Idag stod Bodypump på menyn, något som jag verkligen längtat efter.
Men under dessa 9 månader hade jag tydligen förträngt en otäck sak som jag snabbt blev påmind om.... Denna stinkande svettlukt! Än en gång fick jag en karl framför mig som luktade riktigt illa, lyckades bita ihop och pinade mig igenom hela passet. Samma sak fick jag uppleva en annan gång på ett pass, då fick jag en snygg kille jämte mig, men fy fasen vad han stank svett!!! Det var det värsta jag har varit med om i svettlukt, efter 20 minuter hade hans stank nått min toleransgräns och jag tvingades lämna passet med kväljningar.
Jag förundrars över folk som luktar svett, känner man det inte själv? Varför luktar killar mer svett än tjejer? Kan det ha med hygienen eller kanske hormonerna att göra?
Kära vänner, använd deo!
Hur som, känns det skönt att vara tillbaka och nu är det hårdträning som gäller. Blev imponerad av min energi, använde mig av samma vikter som innan jag blev gravid! Är nog ändå inte så illa att bära runt på 6 kg bebis.
Endorfinerna flödar!

Inga kommentarer: