måndag 9 februari 2009

Föräldrarförebilder

Idag hade vi föräldrargruppsträff där vi tog upp ämnet föräldrarrollen. Vi skulle ge exempel på våra föräldrarförebilder samt föräldrar som inte var några förebilder (skräckexempel). Min första reflektion var att jag inte hade några, men det är klart att jag har, och ju mer jag funderar desto fler exempel kommer jag på...givetvis både bra och dåliga, och nu kan jag inte riktigt släppa den funderingen utan jämför både bra och dåliga exempel samt väger för och nackdelar.
Har redan börjat sno alla bra exempel och strunta i dem dåliga!

2 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Det bästa exemplet kan inte ha varit långt borta, hörde att de var hemm hos er i helgen. ;)

Johanna sa...

Sälvklart, det vet du! Kategorin skräckexempel ligger långt bort ifrån er...