måndag 16 mars 2009

Kattskrälle

Flera kvällar när jag har varit ensam hemma har jag hört ett konstigt ljud. Det låter som om något ramlar ner. Har i och för sig inte tyckt det varit så konstigt eftersom vi bor i ett hus från 1933. Men för några dagar sen gick jag ut till vedförrådet för att hämta ved, och där låg halva vedtraven i en stor hög...märkligt.
Då började jag ana varifrån ljudet kom, och i fredags fick jag det bekräftat. In till vedförrådet var det spår av tassar i snön. Jag är ingen kattfantast och dessutom allergisk och tycker inte det är ok att det bor en katt i vårt vedförråd.
Igår kväll när vi kom hem såg vi baken på kattskrället som sprang in och gömde sig i vedförrådet, rusade in och hämtade ficklampan sedan blev det kattskrämmningsjakt.
Andreas höll i ficklampan och jag stod och kastade in snöbollar. Till slut blev jag så less, jag tog i allt vad jag hade och sylade en isklimp som träffade plogen, vilken jäkla smäll! Och utskenande kom kattskrället. Hoppas den aldrig mer vågar komma tillbaka.
Eller så kanske den gör det med hjälm på skallen? För er som gillar katter och tycker att jag är elak, kan jag trösta er med att jag aldrig träffade katten, även fast det var nära...

1 kommentar:

Tove Kungsholmen sa...

Grattis till bilförsäljning! Och angående katten så säger jag bara en sak: kill it! ;)