söndag 22 mars 2009

Nytt projekt

Har precis påbörjat vårt nästa projekt som är "Ebbes rum" otroligt spännande och roligt men svårt. Vi vill gärna få en cool och rolig stil utan att det blir barnsligt, hellre döskallar än nallebjörnar. Ja ni fattar nog vad jag menar. Ikväll åkte symaskinen fram och vips hade jag knåpat ihop två kuddfodral som ska pryda några av kuddarna Ebbes soffa. Menar verkligen vips, det tog endast 10 minuter per kudde. Inget måttband, inget nålande och endast två sömmar per fodral. Hur enkelt som helst, och snyggt blev det!
Återkommer med bilder när hela rummet är färdiginrett.

3 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Gah, du är så duktig! Skitsnygga! Har behövt nya soffkuddar/fodral i ett par år. Nu har Hanna lovat att sy dem så nu har projektet hakat upp sig på att jag inte köper ngt tyg... Suck.

Bra att du mår bättre!

Tove Kungsholmen sa...

Och så läser jag ordentligt och ser att Ebbebebbe är sjuk istället. :( Hoppas han kryar på sig fort!

Johanna sa...

Tack. Hojta till så lovar jag och hålla en kuddfodralskurs för dig, mitt sätt är enkelt och snabbt. Lovar att du hade fixat det.