onsdag 11 mars 2009

Onormalt beteende

Pedantisk, det är jag! Min sambo tror att jag lider av någon slags sjukdom, typ "galnastädsjukan". Mår daligt när det inte är rent hemma. Igår blev det ett faktum, hann inte mer än hoppa ur sängen så åkte lakanen i maskinen och sängkläderna ut på vädring. De var bara början... Det hela resulterade i en mastodont "hela huset" städning. Det dammtorkades, dammsögs och skurades igenom allt, badrummen storstädades och alla golvbrunnar sanerades. 6 timmar senare var allt klart! (Trodde jag)...

Det var då jag komma på att jag hade bjudit över min mammavän på lunch och fika, kastade snabbt ihop en kladdkaka och förberedde pajdegen, sedan var det läggdags. Vilken skön känsla, finns nog inget bättre än att lägga sig i en renbäddad säng och andas ren, dammfri luft.

Ikväll ska jag bara slappa i soffan och njuta av vårat nystädade hus.

1 kommentar:

Tove Kungsholmen sa...

Och sen är du hjärtligt välkommen hem till oss, med mopp, dammsugare och kladdkaka i högsta hugg!

Är helt överens med A om att du lider av den där sjukan. Önskar jag kunde få en släng av den då och då. Lovar att Kalle önskar det med!