söndag 26 april 2009

30 å tantvarning

Igår var vi ute och firade min vän I som fylller 30 inom de närmsta dagarna. Kan inte riktigt komma ihåg när jag sist var ute och svängde loss, så länge sedan var det. Klokt nog hade jag lämnat de högsta klackarna hemma och rustat mina fossingar med lite mer bekvämare klackar, rutinerat val.
När gänget träffades upp kom den sjukt snygga blivande 30 åringen inglidandes med dem absolut högsta klackarna till den absolut snyggaste klänningen, så jäkla snyggt och imponerande... dock fanns det en detalj som avböjde sig (lite) från hennes perfekta outfit... nämligen systemkassen som hon bar i handen, å gissa vad den innehöll?!Jo, ett par ombytesskor eller som hon uttryckte det "dansskor"... Snacka om tantvarning!!! Hi hi.
Väl framme på kvällens slutliga mål åkte "dansskorna" på och higheelsen in i garderoben. Det var nog kvällens klokaste beslut, fasiken vad vi svängde loss, så hårt så att jag till och med har träningsvärk idag, tantvarning även här. När blev jag så här gammal?

2 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Inte för att jag nånsin gått i högklackat men jag märker att jag blir mer och mer bekväm med åren.

Härligt att ni hade en rolig kväll iaf!

Unknown sa...

HAHAHAH...Tanten, det är jag d!! ;)
Kul var det iaf.