fredag 24 april 2009

Slitsam vardag

Är det så här hemmafruarna har det? Då är det jäkligt tungt.
Var och storhandlade ensam med Ebbe i morse, A stannade hemma och snickrade på altanen.
Det var nog första och sista gången jag begav mig ut på det äventyret. Orutinerad som jag är hade jag lagt bilbarnstolen i kundvagnen, vilket gjorde att det knappt fanns någon plats till matvarorna. Jag fick bygga berg i vagnen, stackars Ebbe satt helt inmurad, till och med så att en annan kund kommenterade det. Efter typ 3 varv runt butiken var det dags för betalning. Upp med alla varor på bandet och därefter nedpackande, lyckades ha sönder 4 påsar, men med hjälp av kassörskan fick jag ner allt till slut. Då var det dags och släpa allt till bilen, kundvagnen i ena handen och två TUNGA påsar i den andra handen.
När jag väl hade packat in allt i bilen fick jag ett samtal av A som bad mig svänga förbi Bauhaus för att köpa två plintar... det är bara och köra in på byggavdelningen så hjälper dem dig.
Väl inne på byggen var det inte en enda personal i sikte, till slut hittade jag plintarna. När jag skulle lasta in dem i bilen höll jag på knäcka ryggen, han hade missat och informaera mig om att dem vägde 45 kg styck! Inte nog med det, då skulle han ha mig till och köpa en stolpe, den enda stolpen som jag hittade var 3,92 meter lång... då kom nästa fråga... Om du sågar av den på hälften så får du väl in den i bilen? Varpå jag bestämt svarade; aldrig i livet, nu får du ge dig!
Inte så glammig hemmafruvardag, tur att jag hann med lite shopping på eftermiddagen, nån måtta med allt slit får det vara.
Å andra sidan kan jag stoltsera med att jag är väldigt stark!

Inga kommentarer: