onsdag 22 april 2009

Sommarblond

För två veckor sedan fick jag ett samtal av min frisör som tyckte det var dags för ett besök hos henne, hon ringde verkligen i passande tider så vi bokade in en tid och idag var det dags. Nu är jag nyklippt och sommarblond, härligt!
Besöka frisören är vad jag kallar effektiv kvalitetstid. På två timmar hinner man pankiplöja igenom en rad skvallerblaskor, surpla latte, få håret tvättat, huvudmassage, en fräsch hårfärg och en ny frisyr.
Så klart måste det även hinnas med uppdatering och skvaller. Idag kom vi in på lite känsligare områden, och ju tystare vi pratade desto mer nyfiken blev damen bredvid, så nyfiken så att hon nästan kantrade i stolen för att försöka höra vad vi sa. Till slut kunde jag inte hålla mig, jag brast ut i skratt. Nån måtta fär det väl ändå vara med nyfikenheten!

Inga kommentarer: