söndag 3 maj 2009

Det lilla extra

Allt för ofta träffar jag på folk som inte alls har servicetänket. Restaurangbesök med barnvagn brukar vara ett sådant tillfälle då personalen ofta blir besvärade och man får ett lite otrevligt bemötande.
Men igår fick jag bevisat att det inte alls behöver vara så. Vi var inne i stan och lunchade med mina föräldrar. När vi kom in på restaurangen blev vi varmt välkomna ocu uppassade, jag slutade till och med och räkna hur många gånger servitriserna besökte vårt bord.
När det sedan blev dags för blöjbyte, frågade jag efter taoletten. Blev då guidad till skötrummet, varpå servitrisen följde med in, tände lampan, och fällde ner skötbordet och frågade om allt var ok eller om jag behövde något.
När jag sedan tittade upp fick jag syn på den trevliga skylten; Vänligen säg till personalen om du har glömt något hemma, som ex en blöja så ordnar vi det.
Vilken fantastisk service!

Inga kommentarer: