söndag 31 maj 2009

Tand gånger 3

Har aldrig förstått mig på det här med tandutvecklingen. Eftersom både jag och min bror fick den första tanden väldigt tidigt, 3 och 4 månader gamla. Fick jag för mig att detta gick i arv. Redan när Ebbe var 3 månader trodde jag att tänderna var på väg, speciellt efter all uppsjö med tecken och symtomer som man läst om på Familjeliv.
Men inget av det som jag läste stämde överens med (vår) verklighet. Visst hände det att han vaknade extra tidigt någon morgon och att det kliade i munnen, men tror snarare att detta berodde på någon utvecklingsfas och inte tänderna.
När han var 6, 5 månader tittade de två första tänderna fram i nederkäken. Och idag dök den tredje tanden upp i överkäken. Nu får man se upp, fick ett (härligt) bett i armen, så han har nog fattat exakt vad man bör och icke bör använda sina tänder till.
Nu är det även dax och ta tag i tandborstningen, spännande!

1 kommentar:

Tove Kungsholmen sa...

Välkommen till brushinghell! Behöver ju inte bli så för er dock, håller tummarna för det. Här kör vi alla metoder, mutor, fasthållning, kittling, tv-tittande, gosedjur som borstar m.m. Hojta när du behöver tips i framtiden!