torsdag 25 juni 2009

Tant tant eller tant

Igår fick jag ett gott skratt av mina mammor i min mammagrupp. Efter en varm promenad var det dags för en (svalkande) lunch i vår trädgård. På väg in på tomten tog jag med dagens post, det enda som låg i brevlådan var denna tidning adresserad till mig!...Ha ha, snacka om tantvarning. La fram tidningen lite snyggt på bordet, men efter avslutad lunch var det fortfarande ingen som velat bläddra i min trädgårdstidning. Då fick jag förklara att denna tidning är en gåva från en vän till mig som jobbar på det förlaget.
Var på mammorna drog en lättande suck...
För att förstärka att jag inte är en tant, blev det en spontan after work på Pontus by the sea med mina härliga kollegor. Ett tillfälle man inte tackar nej till. (Medsläpandes med min son så klart). Så är det att vara gräsänka. Jag är ingen tantmamma, jag är en cool mamma som gärna hänger i stan med ett glas rosé, istället för att läsa trädgårdstidningar. Så det så!

3 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

ok, inga fler tidningar till den där vinhaggan, varken bra eller dåliga!

Tove Kungsholmen sa...

till mig sa du dessutom att den var bra, kappvändare där! ;) jag gillar den inte heller men jag har aldrig hymlat med det. ni fick den mest på kul men det vet du nog.

Johanna sa...

Förlåt Tove, mitt inlägg var baserat på ironi. Självklart vill vi ha fler tidningar! Har dessutom läst den från början till slut 2 ggr och än en gång lärt mig något nytt.
Nästa gång blir det en kombo med Hem ljuva hem trädgård och ros´´e. Tror det blir bra.
Sorry, hoppas du inte tog illa upp, jag är evigt tacksam!