lördag 25 juli 2009

Oönskade husdjur

Igår kväll skulle Andreas gå ner till källaren för att hämta en grej. Då jag hör honom ropa...
- Du, vi bör nog ringa Anticimex.
Jag drabbades av panik och han tänka tusen tankar, den första tanken som kom upp var att han hade stött på råttor. Hjälp!
Efter lite övertalning från hans sida smög jag mig ner för att kolla vad det var för djur. När vi öppnar badrumsdörren är hela badrummet invaderat av flygmyror och krypande myror, fy fan vad äckligt!
Eftersom det var fredag kväll och Anticimex hade stängt (ett sådant ställe borde väl ändå ha jour) fick min man kasta sig i bilen till stormarknaden.
Han hittade insektsspray och myrspray. Det blev helsanering och ett förgiftat badrum. Och peppar peppar ända sen vår besprutning har vi inte stött på en enda levande myra, bara liken som ligger kvar.
Jag är glad för att vi var hemma när detta inträffade. Annars hade hela huset kunnat bli invaderat. Och jag är väldigt tacksam för att det endast var myror. Tydligen är vi inte ensamma om denna myrinvasion, det är ett stort problem i Stockholmsområdet.

De påträffade liken...

Inga kommentarer: