måndag 17 augusti 2009

Jag blir lättare

Det har gått exakt två veckor sedan jag körde i gång med mitt GI-program. Det går över förväntan. Sockret är ett minne blott. Jag mår bättre och känner mig betydligt piggare. Men det gäller att inte bara äta rätt. Så klart behövs det motion för att få bästa effekt. Veckan som varit har jag avklarat 20 km löpning och två spinningpass.
Och idag när jag ställde mig på vågen hade jag gått ner ytterligare 1 kg. - 2,5 kg på två veckor. Det går bra nu och jag är nöjd!

4 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Well done! Du får peppa mig sen när lillen är ute. Är viktnöjd jag med (just nu dvs...) då min ökning avstannat. + 6 kg i vecka 32 får anses mer än ok!

Vilken tid på fre? Om ni kan lämna honom här vid 12 tidigast så vore det perfekt. Behöver ni lämna innan 12 så löser vi det utan problem oxå! Ser fram emot det.

kram

Johanna sa...

Tack. Ja det känns skönt och komma igång igen. Mitt möte börjar kl 1, så jag kan komma förbi med honom efter 12 om det är ok.
Klart att du ska vara mer än nöjd. Endast 6 kg är toppen även fast det brukar öka på slutet, men under 10 ska du klara dig. Du är jättefin!

Än en gång. Miljoner tack för att ni vill hjälpa oss på fredag.
Har inget för mig i veckan om du vill ses något. Lite lunch, hänga på stan eller kanske en fika på kungsholmen.

Kram

Tove Kungsholmen sa...

Toppen! Jag är tyvärr rätt fullbokad i veckan, dumt för det vore kanske smart om Ebbe träffade nån av oss lite innan eller behövs inte det?

Imorgon ska jag jobba från 11 men har ingen aning om hur länge det blir. Kan ringa när jag vet så får vi se om du är ledig!?

Ni kan inte äta middag efter passningen antar jag?

Helena sa...

Grymt bra jobbat Johanna! Och du har SÅ rätt...allt går så mycket snabbare med motion... Du är GRYM! Kram till dig!