söndag 9 augusti 2009

Vi har blivit med nanny

Dessvärre är denna lyx tidsbegränsad. Ebbes syssling är här på besök och är en stor hjälpande hand. Nu börjar jag förstå hur lätt alla rich & famous people har det.
Turligt nog har hon prickat in besöket när min älskade jobbar som mest och kommer vara bortrest den kommande veckan.
Tänk att jag kan stå i en provhytt i lugn och ro, laga mat utan att någon försöker klättra efter mina ben, ta en spontan joggingtur utan att tänka på barnvakt, jaga någon som försöker smita upp eller ner för trappen, håll koll på någon som river ut allt från skåp och lådor, samt den minsta antydan till missnöje leks snabbt bort. Och var jag än är och när jag än behöver finns alltid en hjälpande hand vid min sida.
Ebbe och jag njuter av denna lyx! (Och jag hoppas att det är ömsesidigt)...

Ebbe och Rebecca i båten

Inga kommentarer: