måndag 21 september 2009

06:30

Ringde väckarklockan för första gången i morse. Kände att jag var alldeles för trött, och efter lite övervägande med mg själv. Ställde jag kvickt om mobiltelefonen till 06:45, en kvarts extra sömn. Underbart. Stängde ögonen och somnade om. Vaknar lite senare och tänkte snart ringer nog klockan igen. Tittar snabbt på mobilen när jag upptäcker att klockan visar 07:25.
HJÄLP! Panik, jag har försovit mig. Rusade in i duschen, fixade i ordning mig och hoppade på cykeln till stationen. Anlände 15 minuter försenad till jobbet. Ingen katastrof, mest en prencipsak för min egen del.
Kan inte minnas när jag försov mig senast, detta måste vara ett tecken på att jag närmar mig 30.
Eller så kan jag även skylla det på min nya mobiltelefon som jag tydligen inte har lärt mig än. Hade lyckats ställa klockan så att den skulle ringa imorgon kl. 06:45. En dag för sent, tur att jag vaknade innan dess.

Inga kommentarer: