torsdag 8 oktober 2009

Min discadora har gjort slut med mig!

Min bästa vän har uppfunnit ett fantastiskt ord; Discadora.
Sedan många år tillbaka är hon bosatt i Spanien och pratar flytande spanska. Men vid något tillfälle skulle hon beskriva ordet diskmaskin på spanska. Och helt logiskt dök ordet discadora upp, efter det har det blivit ett standardord i deras bekantskapskrets och även för mig. För vem vill använda det faktiska ordet; Lavavajilla? Det är ju inte alls lika fyndigt.
Hur som helst har min discadora lagt av. Stopp i avloppet lampan lindikerar rött. Efter lite support från en expert står min sambo och plockar maskinen i molekyler. Jag hoppas det löser sig. För en sådan dyr investering är inte min plånbok villig att öppna sig för.

2 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Hmm...det där sköljandet Johanna, vi har pratat om det va? ;)

Hoppas A fixar den!

Kram

Johanna sa...

Nu är den fixad och diskar med lite läckage..?
Vet e fan vad det är för fel, grejen är den att jag sköljer mindre nogrant efter din överläggning och ändå blir det stop.
Hur är detta möjligt?!

N&F imorgon när grabbarn ser matchen?

Kram