lördag 14 november 2009

Nu är det över

Operationen blev en upplevelse i sig. Det som var mest smärtsammats var när lokalbedövningen injicerades, vilket uppenbarligen mitt minspel visade. Läkarens kommentar var, du ser helt chockad ut, men snart är det över. Bara ett stick kvar.
Efter att bedövningen började verka flyttades jag in i operationssalen. I väntan på läkaren förberedde sköterskorna ingreppet och jag passade på med utfrågning. Fick då veta att min läkares snitttid på operation var 2,5 minuter. Men mitt knä tog lite längre tid, hela 6 minuter. Väl inne i knät fick jag mig en helguidning på skärmen. Det visade sig att det hade bildats typ av vävnader efter förra skadan, såg precis ut som tomteskägg. Allt detta skars bort med en roterande kniv som fördes in, kändes ungefär som om man skrapade runt med en hjärnkrok. Vidare inne i knät hittade min läkaren en bråskskada. Har blivit ordinerad sjukgymnastik. Det kommer ta ca 6 månader innan jag förhoppningsvis blir bra.
Idag har jag ondare än igår, och jag undrar hur lång tid det kommer ta innan jag kan gå normalt igen, utan haltande?

Inga kommentarer: