söndag 17 januari 2010

Sötare än sötast

Jag älskar och botanisera bland hyllorna i matvarubutiker utomlands. I det här landet kan man definitivt konstatera att sockerbehovet är enormt stort. Vi blev förvarnade innan vi åkte, men så här illa trodde jag inte att det var.
Vår son har inte varit speciellt förtjust i mjölk. Här om dan gjorde vi ett nytt försök. Och jag kan lova att mjölken slukades på ett nafs. Även Mariekexen var också en stor succé.
Provsmakade själv, och jag lovar att kexen knastrade extra mycket, antagligen av den höga sockerhalten. Trodde inte ens Mariekex innehöll socker!
När jag tittade närmare på mjölpaketet visade det sig att det innehåller 5 % socker, helt sjukt!
Inte undra på detta ohälsosamma samhälle. Tur nog har vi tagit med egen välling, eftersom även den innehåller socker. Usch!
Däremot kan jag varmt rekommendera färdighackad vitlök på tub, hur smidigt som helst.
Och ostbågarna(ringarna) är en aning vassare än OLW, det ni.

Inga kommentarer: