tisdag 16 mars 2010

ERROR!

Min son är lång och har väldigt låååånga armar.
Var och handlade mat på Coop. När vi kom fram till kassan lastade jag upp alla varorna på bandet och ställde kundvagnen bredvid kassan när jag skulle betala.
I kundvagnen sitter vår vilding som får syn på kassaskärmen och sladden. Innan jag ens hinner blinka sliter han tag i sladden.
Snabbt, diskret och snyggt tar jag bort honom.
Då kassakillen säger. Vad fan!
Är det något ptoblem frågar jag.
Ja, när jag slår in bananerna kommer det dollartecken upp på skärmen, och hela systemet verkar ha låst sig.
Oj då säger jag och försöker ge tips om att det kanske är glapp i sladdarna.
Han har uppenbarligen inte sett sabotaget...
Han ringer på en kille som kommer ilandes.
Kön har hunnit bli ganska lång, och killen skriker KASSAN ÄR STÄNGD! Ni får byta kassa. Många suck hörs bakom mig och jag börjar känna mig väldigt skyldig.
Jag överväger om jag ska erkänna vad som har hänt, men vågar inte.
Killen som har ryckt in säger. Det är helt sjukt, har aldrig sett något liknande.
Han gör ett misslyckat försök och ringer på suporten.
Tredje killen kommer ilandes och börjar med att be om ursäkt för att jag får vänta. Jag ler och säger att det gör absolut ingenting (samtidigt som jag anar att glassen börjar smälta).
Han ålar sig under disken, startar om hela systemet och drar ur och sätter i alla sladdar igen. Efter 20 minuters fixande kommer kassan igång och allt funkar som det ska. Än en gång ber han om ursäkt och jag svarar att det är ingen fara, inget man kan styra över, sånt som händer...
Pinsamt!

Inga kommentarer: