torsdag 21 oktober 2010

Fantastico!











Vår minisemester var det bästa som hänt på länge. Milano visade sig från sin bästa sida och tog direkt en liten plats i mitt hjärta.
Tänk er flera mil av LV, Armani, Hermes, Gucci, Prada, D&G, Burberry och alla andra märken. Utbudet var obegränsat, hade även önskat att plånboken var den samma. Nej, istället fick jag nöja mig med lite mer plånboksanpassad shopping.
Jag imponeras av italienarna. Hur jag än försöker tänka till får jag inte ihop deras vardagsvanor med kroppsstorleken. De frossar i färsk pasta, risotto, bröd, pizza, vin, kaffe, efterrätter, glass, kött, fisk, PARMESAN och bressaola. De äter inte en rätt. De äter alltid minst tre rätter! Och vin därtill så klart.
Ändå är de pinnsmala och snyggt klädda som trippar fram i coola stilettklackar bland kullerstenarna.
Vi försökte smälta in så gott det gick och lyckades väldigt bra (på mat och vinsidan) i alla fall.
Andreas bjöd på en fantastisk födelsedagsmiddag på en superfin restaurang. Han fixade uppgradering till en svit (känns som hela hotellet visste att jag fyllde 30)...
Även solen visade sig från sin bästa sida och vi kom hem med 10 kassar shopping.
En grym present som jag gärna önskar mig i repris när jag fyller 40.

Inga kommentarer: