torsdag 19 februari 2009

Where is my handyman?

Som hemmafru är det givetvis jag som drar det största lasset vad gäller den praktiska markservicen här hemma. De lite mer "tekniska" uppgifterna lämnar jag över till min sambo, och självklart hjälps vi åt ibland. Nu har han knappt varit hemma på 10 dagar, och igår inträffade flera incidenter. På en dag gick 3 glödlampor, en dimmer, samt batteriet i brandvarnaren. Hade det varit "vanliga" glödlampor hade jag givetvis fixat det själv, men nu råkar nästan alla lampor vara special och dimmern ger jag mig inte på. Igår fick jag borsta tänderna med en ficklampa i den andra handen. Givetvis hade jag kunnat använda det andra badrummet men just då känndes det väldigt långt bort...
Nu hoppas jag att min egen lilla handyman dyker upp snart och åtgärdar mina felanmälningar.


3 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Hur lyckades du hitta en bild som var så lik Adde?

Johanna sa...

På sin alldeles egna hemsida.
Nej sorry nu får jag lite dåligt samvet (bara lite) ;-)
Kram

Tove Kungsholmen sa...

Haha!