lördag 7 mars 2009

Båtar och kalorier

Äntligen en heldag med familjen, händer inte så ofta så det gäller och ta vara på de gyllene tillfällena. Startade dagen med inflyttningsfika hos våra vänner som precis har installerat sig i deras alldeles nya bostad i Enskededalen. Fyllde på blodsockerförrådet ordentligt..
gott var det ;-)
Efter det begav vi oss vidare till mitt jobb för ett besök på Allt för sjön. Som vanligt fick jag jobblängtan så fort jag steg innanför dörren, det är något speciellt med atmosfären. Sprang på några kollegor, trevligt.
Givetvis var Ericsson 1 dagens höjdpunkt, den tävlade i förra upplagan av Volvo Ocean Race och äntligen fick jag chansen att stiga ombord. Mina grabbar var desto mer intresserade av den här, ingen billig leksak och lättövertalad är jag inte! Istället blev dagens inköp en flytväst till Ebbe.
När mässan stängde lyckades jag äntligen få med mig familjen hem och självklart fortsatte vi med kaloriintaget. Pizza, snacks och 2:a chansen, kändes som en skön avrundning på dagen. Nu känner jag mig alldeles äckligt övermätt och överfylld med onyttighter, skönt att det är vardag snart igen ;-)

1 kommentar:

Tove Kungsholmen sa...

Kanske tur att vi inte sågs igår kväll, Kalle slocknade redan under 2:a chansen och jag direkt efter. Höll på Lili & Susie och piloterna så jag blev surig Finer är kass! Läderbodyn är bra!

Vad skulle jag säga egentligen? Jo.

1. Har du sett mitt nu rätt gamla medd på Facebook innehållandes billig affärsidé. Lät ju bra, men du hajar kanske.

2. Ni glömde dynan till IKEA-stolen så jag tog med den, finns hos oss! Tänkte inte på att kommentera att ni av alla människor har förfallit till att köpa en sån? Alla gör det ju förr eller senare men jag är ändå förvånad. Den är grym. Lovisa åt bara i den, vägrade öppna munnen i andra stolar. Typ.

Hojta asap ni har tid nån lördag, vi är som sagt helt obokade! Nästa vore ju grymt, stora finalen och allt men då kanske ni är busy.

KRAM