torsdag 5 mars 2009

Full fart!

Vilken dag...
Masade mig upp ur sängen vid 8-tiden, serverade frukost till Ebbe, direkt efter det attackerade jag dammsugaren. Dammsög hela huset (3 våningar), städade båda badrummen. Sedan slängde jag mig in i duschen, klädde på Ebbe och serverade honom lunch. På med ytterkläderna och rusade ner till centrum där vi hade vår dejt som stod och väntade, sprang in på apoteket och kom ut med ett rör treo och en alvedonförpackning i handen. Svepte 2 treo och sedan vandrade vi iväg tillsammans med morsorna på en långpromenad som slutade på öppna förskolan där det var sångstund, väl där fick vi reda på att det skulle vara förskoleinformation av "högsta hönset" på vår stadsdelsförvaltning direkt efter sångstunden, så det var bara att bänka sig och suga åt all information. På med ytterkläderna och halvsprang hemmåt, stannade till på Ica och handlade inför kvällens middag. Rusade hem och började förbereda maten, ca 30 minuter senare plingade det på dörren och där stod mina middagsgäster! Väl till bords kunde jag äntligen börja andas igen, middagen blev god trots min impuls och sällskapet var ännu bättre. När middagsgästerna avlägsnade var det dags för kvällsmål och nattning, Ebbe somnade innan jag ens hann lägga honom i sängen. Återvände till köket för att röja undan, ner i tvättstugan och slog på en tvättmaskin. Äntligen läggdags!

Kvällens middagsgäster; Natalie, Ida och Ebbe

Inga kommentarer: