torsdag 5 mars 2009

Snabbt, enkelt å gott

Eftersom jag hamnade i tidsnöd igår fick jag styra om mitt middagsval. Hade tänkt bjuda tjejerna på mormors fantastiska kyckling- och broccolipaj, men tiden satte stop. Istället slängde jag ihop en pastarätt som blev väldans god:
3 kycklingfiléer
salt, peppar
8 soltorkade tomater
Bladspenat (lagom mycket)
2 vitlöksklyftor
Matlagningsgrädde 2,5 dl
Parmesanost (typ 1 dl)
Strimla, stek, salta och peppra kycklingen. Skär tomaterna i mindre bitar, tina bladspenaten, hacka vitlöken, riv parmesanosten. I med allt i stekpannan. Häll på grädden, låt puttra några minuter. Lägg sist i parmesanosten.

Till detta kokade jag papardelle.
Snabbt, enkelt å gott! Tar max 15 minuter att tillaga.

1 kommentar:

Tove Kungsholmen sa...

Vi sa väl middag hos er på lördag va? ;)

Håller med om att V-loppssurveyn verkar urkass, puckat!