torsdag 21 maj 2009

"Hem"längtan

Igår hade vi laddat för promenad och picnick i Äppelviken tillsammans med Ebbes dejt och hennes familj. Precis när vi steg ur bilen kom duggregnet. Parkerade oss på ett thaiställe och avnjöt en väldigt god lunch. Därefter korsade vi gatan och besökte min favoritleksaksbutik Boink! En underbar butik med massor av skojiga saker, igår var nog första gången jag lyckades ta mig ur butiken tomhänt...
Vi vandrade vidare ner mot vattnet och passade på och njuta av den fantastiska utsikten över Stora Essingen. Faktiskt fick jag lite "hem"längtan, saknar denna charmiga ö.
Många underbara minnen som lever kvar.
När jag blir rik ska jag skaffa mig en trevlig villa med sjötomt här.

Vi bodde i det ljusgula huset som man skymtar högst upp till vänster.

2 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Toppen, köp bara villan bredvid oss då så blir vi grannar! ;)

Skämt åsido har vi hittat ett hus vi gillar. Vi är lite sugna men det krävs nog helrenovering plus att den är i minsta laget. Ska gå på visningen iaf, haka gärna om ni vill, vi kan ju inget om hus!

Johanna sa...

Har varit n och snokat på hemnet. Tror jag vet vilket hus du menar...
Är det gult?
Är visningen nästa helg?

Kram