onsdag 3 juni 2009

Jag försökte rädda ett liv...

För några dagar sedan var jag med om en vidrig upplevelse. När jag slängde upp ytterdörren fick jag syn på små djur som låg mellan springorna på bron. När jag sedan undersökte saken närmare, visade det sig att det var små undernärda fågelungar. Och det var inte bara en, det var 4 stycken som låg där, alla var döda. Några minuter senare fick jag syn på ytterligare en unge som levde. Den låg och kämpade efter andan i den stekande hettan. Jag gjorde en insats och flyttade den till skuggan, sedan gick jag ut med en vattenskål. Ungen levde i några minuter men sen dog även den...
Fågelfamiljen måste ha bott bakom vindskivan vid vår entré, och något måste ha inträffat med mamman eftersom de inte verkade ha fått någon mat.
Jag mådde psykiskt dåligt hela dan och gör det fortfarande så fort jag tänker på den bisarra situationen.
Varning för otäcka bilder!

2 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Uäck! Förstår att det inte var ngt kul...

Johanna sa...

Jag som ddessutom har fågelskräck, blä!