torsdag 4 juni 2009

Vitaminbrist?

Bara inse att något är fel för tillfället. Min hjärna funkar inte som den borde göra. Jag är både glömsk och förvirrad.
Vi skulle iväg och handla när jag började leta efter plånboken. Efter att ha panikletat igenom hela huset, alla handväskor och bilen. Kom jag fram till att jag hade glömt den när jag var och handlade på Ica några timmar tidigare under dagen. Körde ner till butiken, och mycket riktigt, där var den. Den fantastiska killen i kassan hade tagit hand om den och till och med försökt ringa hem till oss, utan svar förståss. Jag blev överlycklig och hade verkligen velat ge honom en stor kram, men kassadisken hejdade mig. Hädanefter går jag bara till hans kassa när jag handlar.Han är min idol. Funderar fortfarande över hur jag ska kunna tacka honom?
Antagligen tycker han jag är en tönt eftersom jag sa; Tack snälla, vilken ängel du är. Jag vet inte hur jag ska tacka dig... (Snacka om jag lät gammaldags).
En annan jobbig grej som har inträffat är att jag har glömt bort när jag har tid hos frisören. Vet att det är i juni och innan midsommar... Har varken skrivit upp det i kalendern eller hittar kortet som hon brukar skriva det på. Bara jag inte har missat det eftersom vi redan är några dagar in i juni månad.Jag får helt enkelt ringa upp i morgon och erkänna min glömskhet.
Börjar tro att jag lider av vitaminbrist, nu blir det skärpning. Mera frukt och grönt till mig, för så här kan vi inte ha det!

Inga kommentarer: