söndag 2 augusti 2009

Matvrak!

Vet inte riktigt om jag vågar skriva det här. Men å andra sidan har detta skett idag och jag är fortfarande i chock. Vart tar all mat vägen? Får allt verkligen plats i den lilla kroppen?
På en dag lyckas vår 9 ½ månaders son sluka i sig allt detta:

Välling
Yoghurt & en bit smörgås
1 kanelbulle
1 portion hemlagad lasagne
1 plätta (pannkaka om man är sthlm:are)
5 nyplockade hallon
½ barnmatsburk med köttgryta och potatis
1 kokt potatis & 2 grillade champinjoner (det dög inte med burkmaten)
Några skedar fruktpurré
1 kanelbulle & lite rabarberkaka
Massvis med vatten
Slutligen välling

Jag vet att det är moraliskt fel att ge sina små barn kanelbullar och andra onyttigheter. Men jag lovar att det inte hör till vardagen och var en engångsföreteelse. Nu har jag väldigt dåligt samvete...
Imorgon är en annan dag, en nyttig dag utan kanelbullar.

Inga kommentarer: