måndag 3 augusti 2009

Nu är det hårdkörning som gäller!

Snart är det dags och gå tillbaka till jobbet igen. För att vara lite föberedd inventerade jag min garderob för att se vad som behövdes införskaffas. Gissa om jag fick panik när jag upptäckte att ingen utav mina favoritkjolar passade längre. Barnafödande, snacks, goda middagar och vin har satt sina spår.
Därför har jag nu gett mig fasen på att gå ner 5 kilo tills den 31 augusti. Är allergisk mot alla "bantnings" metoder. Men för att klara av mitt mål måste jag göra något, och har därför valt att köra ett 30 dagars program med GI-metoden.
Började dagen med invägning. Därefter åkte träningskläderna på och det blev en löprunda på 40 min som avslutades med en annorlunda frukost som jag i vanliga fall aldrig skulle äta...

Omelett med tomat, grönt te och ett glas vatten

Om jag klarar av denna bragd har min kära sambo lovat en finfin belöning. Så nu finns det ingen återvändo och jag ska klara det!

3 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Haha, vad bjuder vi dig på ikväll då? Du får hoppa över ris eller potatis eller vad det nu blir. Köper lite extra sallad!

Johanna sa...

Det blir bra, sallad is da shit :-)

Chrissan sa...

GI-metoden is the shit.